torsdag 29 januari 2009

Ouppnåeligt.

Sitter på månadens kommunfullmäktige och kan, som vanligt, tyvärr inte påstå att det är särskilt underhållande. Det är något med byggplanärenden som verkligen inte får mig att gå igång - uppenbarligen till skillnad från många andra...

Intressant tycker jag däremot att det är att vi i början av mötet antog en förstärkning av handikapplanen. Välbehövt, i sanning. Men i skuggan av det beslut som togs av den borgerliga majoriteten i kommunstyrelsen i veckan, också mål som torde vara ouppnåeliga. Servicenämnden får ett sparbeting på 30 miljoner, vilket givetvis leder till mindre pengar för underhåll och mindre utrymme för upprustning.

Att anta nya mål och visionära planer är väl fint... men om det inte följs av de ekonomiska resurser som krävs för ett genomförande, då är det helt meningslöst.

3 kommentarer:

Heidi Laine Lundgren sa...

Men kära du! Blir du inte helt exalterad av att diskutera huruvida husen ska vara fyra elle fem våningar högt? Om det ska byggas eller ej? Det är ju extreeeeemt viktigt i Lund och ALLA måste var med och få igenom sin vilja ;) Du har mina varmaste sympatier för ointresset av planfrågor mm. Personligen tycker jag bäst om att inreda, resten får andra sköta.

Helen sa...

Haha, det tackar jag för. Men var det inte du som satt i byggnadsnämnden ett tag? =)

Heidi Laine Lundgren sa...

satt...