onsdag 6 juni 2012

Postat från ett barnrum, i väntan på sömn

Det är inte min sömn jag väntar på. Jag inser ju att det där med nattning borde vara alldeles mysigt och den stund på dagen då en får en mysig stund med barnen. Men jag fattar verkligen inte hur en gör. Idag fick jag helt enkelt lösa det genom att spänna fast den yngre modellen i vagnen. Efter det har de legat helt avslappnade på varsitt håll.

Så just nu är väl allt gott nog, även om det där med att spänna fast känns så där fräscht i teorin. Därför måste jag ju fråga: är det någon som förstår hur en gör för att få två små barn att nöjt lägga sig i varsin säng i samma rum och sedan somna? Utan att busa tokvilt, utan att trigga igång varandra till tusen och utan att någon skadar sig pga för vild lek på för litet utrymme (läs: i en och samma växa- säng).

Om det är någon som har en trollformel som fungerar, var snäll och dela med er! För just nu ogillar jag verkligen den här delen av dagen, som borde vara så mysig.

Inga kommentarer: