onsdag 1 april 2009

April Fool's Day

Att känna mig dum är något av det värsta jag vet - av den anledningen tycker jag verkligen illa om första april. Helst av allt skulle jag spendera varenda första april gömd under ett täcke, och hade kanske gjort det om det inte vore för att jag alltid glömmer bort att det är den stora luras-dagen...

Som imorse. Läste tidningen. Fascinerades av att det nu skulle komma en bil som drevs på vind. Jättesmart, ju. Inte ett tanke på datumet.

Även universitetets rektor bestämde sig för att luras April idag. Nionde området ska ägna sig åt autodidaktik. Billigt och bra. Helt hysteriskt kul - förmodligen bara en bekräftelse på att jag har gått och skaffat mig en pinsamt torr och akademisk humor.

I övrigt kan varmt rekommenderas den gamla rysaren April Fool's Day från 1986 - helt makalöst bra.

3 kommentarer:

Mille sa...

Fniss, fniss. Hoppas du överlevde dagen. Kan hålla med om att det inte är roligt att känna sig dum, men nog kan vi behöva lite "munter uppmuntring" runt oss. Bilen som blåser rätt i tiden var ju lite kul, tycker jag. =)

hanna gunnarsson sa...

LU har såklart tagit bort artikeln... hann inte läsa.

Mikael Lind sa...

Hehe, ja man kan utnyttja vindenergi till mycket, men att driva en hel bil... Tänk så lättlurad man är ibland. Däremot måste vi utnyttja vinden bättre! Fler vindsnurror på våra hustak! Plus solfångare.