tisdag 27 september 2011

Feng shui-kök

Jag googlade precis "kök norr feng shui", för att se vad den trevliga gamla läran hade att säga om kök i norr.
Att feng shui tolkats på många sätt visste jag ju om, och att jag förmodligen skulle kunna få lite besked på olika håll var jag ju beredd på. Men allvarligt talat! Vad är det med flumfilosofi-Sverige egentligen? Jag fick alla besked från att feng shui tycker det är toppen med kök i norr till att "feng shui förbjuder kök i norr". Nåväl, ta allt med en nypa salt. Visst tycker feng shui att vissa skar funkar mer eller mindre bra, men jag vet ju också att det alltid finns sätt att mildra det dåliga eller styra upp bättre.
Göra det bästa av situationen, helt enkelt. Med andra ord: hittar vi ett hus vi gillar, kan vi ju alltid tänka på väderstrecken sen...

Inga kommentarer: