onsdag 17 augusti 2011

Pendling

Alltså... Kanske låter det lite knäppt, men jag hade verkligen sett fram emot det här med pendling. I typ en timme om dagen (ibland mer om jag behövde ta bussen) skulle jag få sitta ner, helt för mig själv (typ) och ägna mig åt sånt som jag tycker är trevligt att sitta ner och göra ibland. Med min nya, smarta telefon skulle jag kunna lyssna på radio och läsa bloggar, hela resan lång.
Jo minsann, så smart hade jag allt tänkt ut det. Vad jag inte hade med i beräkningen var att jag bor på landet. Såpass mycket på landet, tydligen, att det knappt finns någon täckning mellan mig och jobbet. Och när det väl gör det, då är den banne mig inte 3G iallafall. Fan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ladda ner podradio - det klarade min pendling i cirka fem år.
Per B. >>> 9 år med 300:an

Helen Rosenberg sa...

Har börjat med det... verkligen en strålande uppfinning. Tycker dock inte om att ha radio i öronen hela resan, har börjat tycka det känns olustigt att vara bortkopplad från verkligheten.