fredag 26 augusti 2011

Tivoli

Bumbi (det är G, vi kallade honom så när han låg i magen och jag tänkte att det var ett roligare namn i bloggen också) är visserligen inte tillräckligt gammal än, men när han väl är det tycker jag att det vore fint om det fanns en sjysst serietidning som han skulle kunna prenumerera på. Och när allt rabalder var kring tidningen Tivoli i somras, insåg jag att chansen till den sjyssta tidningen höll på att gå Bumbi förbi. Så i förebyggande syfte bokade jag en prenumeration redan nu.

Sedan hörde jag ingenting, sen ingenting. Och så såg jag en notis nånstans om att utgivningen skulle återupptas.
Och nån vecka senare damp ett skumt brev, utan frimärke, ned i lådan. Posten "krävde" 16 kronor i lösen (som de uppenbarligen inte krävde på riktigt, eftersom brevet kom fram) för det som visade sig vara räkningen för min prenumeration. Yey! Teckna en prenumeration du med!

Inga kommentarer: