söndag 8 april 2012

Blogginspiration/Länkkärlek

För ett tag sedan började jag lyfta favoritbloggar, och började då med Ellen. Näst på min lista är Alexandra, som precis som Ellen inspirerar mig på många plan. Hon har fått mig att gå ut och springa fastän jag inte var sugen, att köpa snygga skor och genom sin blotta bloggexistens fått mig att må bättre i min roll som förälder. Hon har en typisk vardagsblogg, antar jag, samtidigt som hon sällan går in på för mycket detaljer. Det är oftast personligt men sällan privat.

Förutom att hon tuggar bark och har snygga skor, har hon också tagit initiativ till Klädutmaningen 2.0, där hon uppmanar alla till att ge fan i masskonsumtion (i princip). Vad jag förstått har utmaningen spritt sig något väldigt och blir ju således en lagom bra insats för miljön.

I föräldraskapet verkar hon vara tämligen avslappnad, men egentligen vet jag inte så mycket. Jag vet bara att hon ger intryck av att vara en klok person i allmänhet, och då är det inspirerande då hon utan att knussla säger att hon grät senast häromdagen, eftersom det ibland är skitsvårt att vara förälder (gemensamt tema med Ellen). För det är det ju - men ibland får alla andra det att se så fasansfullt lätt ut, och då är det skönt att få bekräftelse på att det inte är det.

Så ovan - ett litet axplock av vad det är som gör att jag tycker att "Försök att inte se så snygg ut" är en bra blogg.

Inga kommentarer: