onsdag 4 april 2012

Tåg



Sedan ett tag tillbaka har ju jag blivit bilpendlare. Bilandet fram och tillbaka har ju så klart både för- och nackdelar, men på det stora hela har jag tyckt att det varit ganska skönt. Jag är mer flexibel, behöver inte stressa lika mycket och hamnar precis utanför dörren på jobbet.

Med det i åtanke var det inte riktigt så att jag såg fram emot att behöva ta tåget till jobbet idag. Meckigt, kommer fram senare än vanligt och blir allmänt icke-flexibel. Eller nåt.

Så tar jag då tåget och slås istället av hur skönt det är att få en promenad på morgonen, att få sitta still och inte bara slappa utan dessutom läsa lite bloggar. Underbart!

Bilden här ovan är den utsikt en får när en sitter på tåget på min station. En kollega blev nästan chockad när hon åkte förbi och tänkte om mig att "hon bor i ett industriområde mitt i ingenstans". Och jojo, här bor jag. På min perrong kommer ingen konduktör och talar om ifall tåget inte tänker dyka upp...
posted from Bloggeroid

Inga kommentarer: