tisdag 14 februari 2012

Värsta hälsosamma... inte

Under de månader jag arbetat i Borås har jag hittat en superbra hälsokostaffär, där jag så klart gått och blivit stammis. Igår var jag där och förklarade att jag håller på att torka sönder. Damen som har affären rekommenderade en kräm, sedan sa hon att det allra viktigaste förstås är vad vi stoppar i oss snarare är vad vi smörjer på oss.

Hon informerade om att en inom hälsokostbranschen tror att d-vitaminbrist är en bidragande orsak nu när vi haft en solfattig vinter.
"Och så är det ju viktigt med fettsyror också, så klart. Men det får du ju säkert redan i dig - du som verkar vara så förståndig."

Jo, tack... fettsyror... Kanske finns lite i fiskpinnarna som vi stoppat i oss på senare tid? Eller i den stående favoriten Mamma Scans köttbullar? Inte det... nähä...

Inga kommentarer: