söndag 26 februari 2012

Veckohandling

För ett tag sedan skrev jag om att spara pengar, och det självklara tipset torde ju vara vegetarisk mat och veckoplanering. Jag fick tips av någon om att ica.se har en funktion där det går att välja recept, bygga en veckomatsedel och sedan skriva ut handlingslista - konceptet är ju genialt, men tyvärr var det sådär lagom inte-enkelt att hitta smidiga recept, så vi sket i det.

Istället gick vi in på Hälsas hemsida och hittade lite snabbt ett gäng vegetariska recept som jag gjorde veckohandlingen utifrån - allt som allt gick handlingen på 750 spänn, vilket är fantastiskt för en tvåbarnsfamilj när det dessutom ingick en del kryddor som behövde fyllas på och lite extra nappar och sådär - sånt som inte behövs varje vecka, helt enkelt...

Veckans sju maträtter blir:

Broccolipaj med smuldegstäcke
Bakad potatis med vinterfyllning
Indisk linssoppa
Bönwok (serveras med pasta)
Black burger
Crêpes med kål och svamp
Fetaostpaj (ja, jag gillar paj. Mycket.)

Om någon letar receptsamling med lättlagat lämpat för småbarnsfamiljen med ont om tid (eller andra hushåll med ont om tid, för den delen), kan jag dessutom tipsa om att Alexandra har samlat in ett helt gäng smidiga recept från sina läsare. Dem hittar ni smidigt här (en pdf utlovas dessutom inför framtiden).

Inga kommentarer: