måndag 27 februari 2012

6. Turistvärdinna

Turistvärdinnegiget måste nog ha varit det första jobb jag fick genom att svara på en annons, komma på intervju och allt sånt där. Sommaren efter studenten tillbringade jag på en turistbyrå med att prata med tyska turister, ge information, föra besöksstatistik och dela ut tygkartor. Det var ett sjysst jobb - givande och trevligt. Fick chansen att utveckla mina språkliga förmågor, servicevana; sånt där som är bra att ha. I arbetslivet och helt enkelt i livet generellt.

Till skillnad från när jag jobbade som cafébiträde var den stora skiljelinjen gentemot chefen förmodligen att jag tyckte det var underhållande att vi fick brev adresserade till "Marx turistbyrå" och inte hon. Inte så mycket att bråka om, liksom.

Galet bra sommar, helt enkelt.

Tidigare inlägg:

Jobben
1. Skumplastfabriken
2. Cafébiträde
3. Kassörska
4. Kommunalt anställd barnvakt
5. Museiguide

Inga kommentarer: