fredag 16 mars 2012

Sminkfiaskot

Efter de senaste månadernas missade sömn, kände jag att påsarna under ögonen blev allt större. Jag letade fram en tub foundation som jag hade liggande, och tänkte att det kanske skulle få mig att se lite piggare och fräschare ut. Det hela var mycket misslyckat, och istället för att lyfta var det som om påsarna framhävdes något så väldigt och blev ännu större. Jag funderade lite, och tänkte att det kanske var concealer som saknades i ekvationen. Så jag gick och köpte en concealer - till på köpet en alldeles för dyr en.


Imorse var det alltså dags. Jag skulle mejka mig riktigt ordentligt, bli av med mina påsar och känna mig sååå pigg. Sminket slaskades på, resultatet blev någorlunda jämnt - bra så. Så var det ju mascara också. Och eftersom jag är überkänslig mot den mesta mascaran ute på marknaden har jag för tillfället en som är särdeles kladdig. Så efter att jag med största försiktighet dragit på mascara på både över- och underfransarna var det en himla massa kladd under ögonen iallafall. Jag lät alltihop torka under frukost, tog sedan lite vatten på en tops och tog bort mascaran. Och så klart även concealern. Så nu visade sig de mörka ringarna under ögonen lite fläckvis sådär. Kletade på lite ny concealer, som var fuktig och därför drog med sig lite mascara ner från fransarna och... så fick jag tvätta bort alltihop, springa iväg och lämna på dagis för att sedan gå till jobbet. Det enda smink jag hade kvar i ansiktet var den nästan borttvättade mascaran som mest gav ett intryck av att jag inte bara var trött, utan dessutom nygråten.


Jag menar, vad fan! Finns en anledning till att jag inte brukar sminka mig. Fast nu har jag ju köpt en så dyr concealer, så det är väl lika bra att jag lär mig hur en gör. Även om jag tycker att det funkar rätt bra utan - faktiskt.

Inga kommentarer: