fredag 24 augusti 2012

Jag är blaskan som kommer från livsmedelsaffären?

Alex tipsade om ett test som analyserar dina statusuppdateringar på Fejjan för att se vilken svensk tidskrift du är. Tydligen är jag ICA-kuriren.



Eftersom jag blev lite nyfiken på vilka ord som flashade förbi och jag inte tittade jättenoga första gången, råkade jag göra testet igen. Nu blev jag nån tidning som heter "Vin och bar". Har jag nämnt att jag är nykterist?



Och eftersom jag inte blev samma de två första gångerna fick jag ju testa igen, och igen. Nån restaurangtidning och "Allt om mat". Och så insåg jag hur slumpartat reklamaktigt det helt enkelt var - för orden som flashade förbi hade inte alls med mat att göra, utan såg mer ut som "hemma", "hund", "buss", "buss", "klädsel". Låter inte som något i vin- och mattidningar något av det?

Här kan du också göra testet. Om du har Facebook, alltså.

Inga kommentarer: