måndag 13 augusti 2012

Morgonpigg?

Till min stora glädje har min make börjat inse att han nog är en morgonmänniska trots allt. Och det gör mig glad för att det är inte jag - alltså kan jag med relativt gott samvete sova lite längre på helgerna. Idag är jag dock hemma med barnen för att undvika en förskola med bara vikarier (planeringsdag), och fasade lite för att kanske behöva gå upp trots hemmavarandet. Men så väckte äldsta sonen mig 9.20 - då fick jag dra nappen ur munnen på den yngre varianten så att han också vaknade.

Måndag morgon fick således en mycket god start - följdes av en liten tur med cykelkärran till affären, där vi passade på att köpa upp ett litet lager av veckans utdömda eko-kött att stoppa i frysen. Borde ta ledigt fler måndagsförmiddagar, känner jag...

Inga kommentarer: