tisdag 21 augusti 2012

Kretiva komplimanger

Igår var Bumbi ute på gården och lekte med ett par andra barn, Lo pch F. Bumbi och F gick omkring och slängde förolämpningar efter varandra under någon timme. Då jag tröttnade på detta föreslog jag att vi skulle ha en liten tävling, där vi skulle se vem som kunde säga snällast saker till de andra.

"Ja," sa F. "Jag vill börja."

"Okej," svarade jag. Eftersom jag tänkte att det var bra med en mjukstart föreslog jag att de skulle börja med att säga snälla saker till Lo.

"Okej," fortsatte F. "Lo - jag ska kalla dig Springabringa! Så - nu är jag färdig, nu är det din tur att säga någonting, Bumbi."

"Jaha," sa Bumbi. "Lo... jag vet vem som gjorde det!"

Sedan var komplimangtävlingen slut. Vad som besatte mig att lansera idén från första början var väl lite oklart, men jag fick ju åtminstone slut på de mer groteska tillmälena...

Inga kommentarer: