lördag 10 maj 2008

Jag får helt enkelt nöja mig...

Har legat hemma ett par dar den här veckan - trott att jag haft feber. Fastän termometern sa någonting annat. Sedan insåg jag att just det - det brukar uppstå diverse problem vid den här tiden på året. Pollen.

Så jag har alltså legat hemma med en feberliknande trötthet, från och till med frossa, huvudvärk och ibland även illamående (vilket förmodligen snarare har med värmen att göra) och allt det beror på är pollen. Så, vad gör man? Skaffar medicin, är så klart den naturliga reaktionen. Läkemedelsbolagen är säkerligen nöjda, för i tidningen kan vi läsa att försäljningen av pollenmedicin slår rekord i år. Men det är okej med mig - jag kan väl sponsra de jävlarna, bara de får mig att må bra. Skickar maken till Apoteket. Han kommer hem med beskedet att tyvärr, de hade ingenting för gravida.

Istället får jag nöja mig med att

  1. Stanna inne.

  2. Inte vädra.

  3. Gå och lägga mig med blött hår.


Å, vad allt är smidigt när man bär ett annat liv inom sig. Som om det inte räckte med att inte kunna lyfta saker och i allmänhet ha mindre energi - nu ska man dras med det här också.. Grrrr...

Inga kommentarer: