tisdag 10 januari 2012

Bloggimportering

Jag insåg att jag hade en gammal blogg som jag fortfarande tyckte hade innehåll av värde, och som folk med tanke på besöksantalet fortfarande verkade finna läsvärd. Då vi alla vet hur fel det känns att klicka sig fram och mötas av en blogg som är död, har jag nu tagit mitt ansvar och integrerat den gamla bloggens inlägg med den här.

Att importera från wordpress till blogger var inte helt lätt, då den vanliga xml-filen inte fungerade ("server-fel", påstod blogger). Efter lite googling hittade jag sidan wordpress2blogger som lite snabbt hjälpte till att konvertera filen till lämpligt format.

Och voila! Håll till godo, om det är någon som skulle få för sig att läsa sådant jag har skrivit förut... nu är det bara att leta sig fram i arkiven!

Inga kommentarer: