fredag 13 juni 2008

Tjuvtitt

Såg en trailer för en ny TV-serie som börjar på TV3 i slutet av månaden, "Side order of life". Då jag för tillfället sitter hemma och väntar på att mitt nya liv ska börja, kunde jag inte låta bli att ta en liten tjuvtitt på det som komma skall...

Serien verkar vara ytterligare ett av dessa draman som kretsar kring framgångsrika och ack så välbeställda unga människor, där till och med de allra största problemen framställs som någonting väldans lättvindigt. Och återigen känner jag hur jag köper hela konceptet och bara älskar serien: att få drömma mig in och låtsas att allting (till och med hjärncancer) är just så lättvindigt som det framstår.

Stilistiskt skulle man nog kunna säga att "Side order of life" är lite som en upphottad, och mer modern, version av Ally McBeal (som jag också älskade på den tid det begav sig) - äntligen har det kommit en ny serie som innehåller dagdrömsinslag i form av stora elefanter mitt i rummet eller pratande spädbarn. Hela storyn är en salig blanding av vad som förefaller vara lyckade liv, blandat med stora problem och konstanta livsinsikter.

För den som känner för att ge TV:n lite fokus i sommar, skulle jag helt klart säga att det här är en hit! Premiär TV3, 29 juni kl. 18.00.

2 kommentarer:

hanna sa...

Ska du inte sitta och sticka små mössor och sånt? =) Jag älskade också Ally McBeal!

Helen sa...

Njaa... det är väl meningen att jag ska ta det lugnt, vilket jag på det stora hela varit väldigt dålig på de senaste månaderna... Jag har visserligen börjat ett litet stickprojekt, men det går långsamt framåt =/ Mitt tålamod är väl inte riktigt vad det borde kanske.