söndag 1 juni 2008

Musiktips

Här kommer ett specialanpassat musiktips till just dig, vem du nu är. Det kommer att krävas en del egen input, men du kommer i sanning att få lite tips som passar dig.

Jag sitter för tillfället och skriver slutdiskussionen på min uppsats som borde ha lämnats in för två och ett halvt år sedan, men som nu ska in på tisdag. För att dämpa ångesten och få igång kreativiteten insåg jag att det enda som hjälper, det är mannen som ligger högst upp på min last fm-lista: Django Reinhardt. Jag har sammanlagt 23 låtar med denna fantastiska man, men ändå har jag de senaste tre åren lyssnat långt mer på honom än någon annan artist. Hur vet jag det? Jo, jag är uppkopplad mot last fm, som för statistik över allt jag lyssnar på.

Skaffa en användare där du med; efter ett tag länkar sidan dig till andra som har ungefär samma musiksmak som du har, och genom att gå in på deras sida kan du hitta ny musik som för dig är världens grej. Inte hemma med din egen musik? Be att få lyssna på dina rekommenderade artister i ett pop up-fönster, eller varför inte helt enkelt skriva in namnet på en artist du gillar, så spelar radion musik som påminner.

Last fm måste lätt vara en av internets bästa uppfinningar någonsin!

1 kommentar:

Mille sa...

Tack för tipset! Har letat efter något som kan motsvara fantastiska Pandora, som ju begränsade sina "tjänster" till boendes inom USA, för något år sedan eller liknande. Ska absolut testa!